Hello from the other side - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan Buijs - WaarBenJij.nu Hello from the other side - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan Buijs - WaarBenJij.nu

Hello from the other side

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

03 Maart 2016 | Australië, Melbourne

Daar zit ik dan.. Amper 27 uur nadat ik in een koud en regenachtig Amsterdam het vliegtuig in ben gestapt zit ik nu heerlijk te genieten, in mijn korte broek, van het weer in Melbourne. En dat nadat ik in de afgelopen 24 uur misschien 2 uur slaap heb gehad.
Het eerste stuk naar Abu Dhabi ging prima, ik had mazzel; er zat niemand naast mij dus ik kon heerlijk mijn hoofd tegen het raam aan gooien en mijn benen op de stoel naast mij leggen.
Bij de tweede vlucht was het helaas niet zo'n feest. En toen werd al snel weer duidelijk voor mij waarom ik toch echt een keer moet aankomen: ik heb geen vet op mijn lichaam, waardoor ik binnen een uur al last kreeg van mijn achterwerk... Om het netjes te houden.
En op die manier duren 13 uren nog eens extra lang, maar goed.. Ik heb het overleefd en kan nu 5 dagen gaan genieten van deze schitterende stad.
Vanaf het moment dat ik in de bus zat en de skyline zag was ik al verliefd op deze stad en nu ik hier loop word dat alleen maar erger.

Een ding is zeker: ik ga me hier uitstekend vermaken, al is het alleen al om de temperatuur (vandaag is de "koudste" dag met 26 graden, zondag wordt het 36).
Maar mijn treinticket voor Sydney heb ik ook al gehaald vandaag, dus maandagavond, voor jullie maandagochtend, zal ik toch weg moeten.

Maar dat duurt nog even.

Ondertussen ben ik ook nog even langs het water gaan lopen en wauw.. Wat is het hier toch mooi. Op een van de laatste foto's van de skyline zie je 3 grote gebouwen en die linker ga ik nog in ergens deze week! Volgens mij moet het uitzicht vanuit daar echt adembenemd zijn.

Enig puntje waar ik wel op moet gaan letten hier is dat de auto's en fietsers links rijden en de voetgangers ook worden verwacht links te lopen. Gelukkig ben ik niet de enige die dat vergeet en dus hebben de mensen hier al die toeristen een beetje geholpen (moet ook op 1 van de laatste foto's te zien zijn).

En ik maar zenuwachtig doen over deze hele reis.. Het begin is in ieder goed en je weet wat ze daar over zeggen..

Oh trouwens: het hostel is ook heel fijn. Personeel is verschrikkelijk vriendelijk en helpt je met alles, zeker een aanrader als je ooit nog naar Melbourne wilt!

  • 03 Maart 2016 - 09:07

    Inga:

    Wat fijn om te lezen dat je reis nu al een succes is! Ik hoop nog veel verslagen en mooie foto's van je te zien hier. Je prikkelt m'n reislust (en dat is helemaal niet erg, ga zo door :-) )

    Fijne dagen in Melbourne Jonathan!

    Lieve groet,
    Inga

  • 03 Maart 2016 - 18:44

    Oma:

    Mooie foto,s Jonathan, wij zijn blij dat je het naar je zin hebt.

    fijne dagen in Melbourne

    en opa en ik zien uit naar de volgende foto,s

    een dikke hug van ons

  • 03 Maart 2016 - 20:14

    Jonathan Buijs:

    Dank u wel tante Inga, ik zal mijn best blijven doen om zoveel mogelijk verslagen en foto's hier op te gooien!

    Dank u wel opa en oma, ik geniet hier nu al helemaal!
    De volgende foto's zullen snel volgen!
    Dikke hug terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonathan

Actief sinds 23 Feb. 2016
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 5892

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 30 Maart 2016

Mijn kleine reis over de wereld

Landen bezocht: