Crikey it's hot mate - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan Buijs - WaarBenJij.nu Crikey it's hot mate - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan Buijs - WaarBenJij.nu

Crikey it's hot mate

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

04 Maart 2016 | Australië, Melbourne

Goedemorgen Nederland (En Londen)!

Eigenlijk zou ik moeten zeggen goedenavond, maar ik zal me voor deze keer aanpassen.
Vandaag was dag nummer 2 hier in Melbourne en wederom heb ik ongelofelijk genoten hier.
De basis van deze dag werd gelegd door een goede nachtrust. Na 6 uur te hebben geslapen in de laatste 48 uur, was ik zo moe dat ik om 16:45 gistermiddag "even" een middagdutje zou gaan doen... Ik werd wakker om 2:15..
Maar dat betekende wel dat ik vanmorgen heerlijk uitgerust was.
Ik begon nog rustig vanmorgen en heb even een duidelijke dag planning gemaakt voor de resterende dagen.

Maar vandaag was de bedoeling dat ik veel ging lopen! Dat leek mij ook een geweldig plan, tot ik de weersverwachting zag: 36 graden en volop zo'n, oke; genoeg drinken en dan kan ik het aan, makkie.
En zo ging ik dus ook op pad. Eerst was het nog "maar" een graad of 26, dus dat was heerlijk (Sorry als ik mensen hier mee jaloers maak, ik zal snel door gaan ;)).
Ik ben vandaag lekker gaan wandelen door het centrum en ben genoeg schitterende gebouwen en dingen tegengekomen. Zo begon het al heel snel met het station hier en al snel volgden smallere, maar heel gezellige straatjes, die weer werden opgevolgd door een winkelcentrum die ongelooflijk mooi van binnen was: de royal arcade.

Toen ik daar uit kwam, kwam ik terecht op een grote winkelstraat waar alle panden verschrikkelijk mooi waren. Ik besloot dan ook even de gaan zitten en te genieten van het moois om mij heen. Zo dat de H&M (of all stops) in een verschrikkelijk mooi pand op de hoek van de straat en ook de Zara zag er mooi uit. Ik moest me inhouden, maar heb me sterk gehouden en ben niet gaan shoppen in de Zara..

Waar ik ook achter ben gekomen is dat er hier in Melbourne bepaalde stegen helemaal onder de graffiti zitten, zelfs in het lonely planet boekje word je geleid naar die straatjes, die kon ik dan natuurlijk niet links laten liggen.

Daarna besloot ik even een detour te maken van de route die de reisgids aangaf: ik ben naar de Victoria State Library gegaan en daar heb ik zeker geen spijt van! Het gebouw en het gebouw daar tegenover (het grijze kerkje) waren al schitterend om te zien. Om nog maar niet over de binnenkant van de bibliotheek te beginnen.. Op de derde verdieping is een hele grote zaal waar mensen met hun laptop etc kunnen zitten en waar (verrassing) boeken staan. Maar dat is niet eens het indrukwekkende, het feit dat daar boven nog 3 verdiepingen zitten, met alleen een looppad aan de zijkant waardoor je mooi naar beneden kan kijken, en het wordt gesloten met een mooie koepel maakt het pas echt mooi. Ik kon het natuurlijk niet laten om helemaal naar boven te gaan en vanaf daar eens rustig het moois te aanschouwen.

Oh ja: in die bibliotheek hadden ze ook nog een speciale "chess room": een kamer met een stuk of 7 a 8 schaakborden waar je tegen elkaar kon spelen en dat aangevuld met heel veel boeken over schaken. Ik werd ook nog gevraagd om een potje te spelen, maar mijn kwaliteiten zijn sinds de basisschool niet meer verbeterd.

Nadat ik eindelijk weer buiten was ben ik even lekker gaan zitten in het park voor de bibliotheek, ondertussen was de temperatuur zelfs gestegen naar 39(!!) graden, dus de spetters die snel volgden waren zeer welkom. Helaas werden die spetters snel gevolgd door een plensbui waar ik, als echte Nederlander die al heel wat plensbuien gezien heeft, zelfs nog van onder de indruk was.

Na dit alles ben ik weer rustig via het gemeentehuis, een schitterende kerk en weer het station, maar nu van de andere kant, terug gelopen naar mijn hostel. En zonder dat Ik het echt doorhad was ik al bijna 7 uur verder. De tijd vliegt echt als je het naar je zin hebt.

Morgen weer een mooie dag voor de boeg. Ik wil eerst naar een hele grote markt hier en daarna nog de wandelroute van vandaag afmaken! Dat wordt weer kilometers vreten morgen, maar gelukkig wordt het iets koeler.

Ik geniet hier nog steeds!

Helemaal nadat ik zag dat Feyenoord gewonnen had!! Sorry, moest even. 9 wedstrijden op rij niet winnen is ook niet fijn.

Morgen zal ik jullie weer proberen te vermaken met een nieuwe blog. Voor nu: succes vandaag, geniet van jullie dag. Ik ga straks even douchen en dan even lekker skypen met mijn vriendin, die de volgende keer echt mee moet als ik zo ver of zo lang weg ga, want Ik begon haar al snel te missen!




  • 04 Maart 2016 - 10:52

    Rene De Ruiter:

    Zo ik zie en lees dat je goed bent aangekomen heel veel plezier daar en canada en usa ik zie de foto.s en je mooie verhalen wel verschijnen op deze site groetjes van tante an die zit hier nu bij mij

    groetjes Rene

  • 05 Maart 2016 - 08:39

    Jonathan Buijs:

    Ja klopt, ik ben hier inderdaad veilig aangekomen! Dank je wel! Zal voldoende foto's hier op blijven gooien! Groetjes terug aan Tante An!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonathan

Actief sinds 23 Feb. 2016
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 5872

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 30 Maart 2016

Mijn kleine reis over de wereld

Landen bezocht: