Skydeck 88 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan Buijs - WaarBenJij.nu Skydeck 88 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jonathan Buijs - WaarBenJij.nu

Skydeck 88

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

06 Maart 2016 | Australië, Melbourne

Dag mensen van het goede leven,

Vandaag was alweer dag nummer 4 hier in Melbourne, wat tevens mijn laatste volle dag was.
En vandaag stond vooral in het teken van Skydeck 88: het uitkijkplatform op 285 meter hoogte waar ik kaartjes voor had. En dan denken jullie misschien: kaartjes? Maar ja, dat klopt: ik kon er zowel in de ochtend als in de avond een keer in, wat een luxe.
En dat was dus ook het eerste wat ik deed vanochtend. Ik meldde me net na de opening al bij het gebouw om als 1 van de weinigen op dat moment te kunnen genieten van het schitterende uitzicht dat het mij te bieden had.
Wauw wat heb ik daar genoten vandaag zeg, het was heel helder weer vandaag, waardoor je ver kon kijken. En dat heldere weer levert natuurlijk ook mooiere foto's op.. Als er geen weerkaatsing van het raam op zit.
Het meest bijzondere aan dit gebouw vond ik nog wel het feit dat je ook op een balkon kon staan. Natuurlijk hing er wel een dik soort gaas voor, zodat je niet zo naar beneden kon springen (of vallen). Maar op die plek heb ik denk ik nog wel mijn mooiste foto's van het uitzicht kunnen maken!
Daarna ben ik naar the shrine of remembrance gelopen, dit zat in een heel groDag mensen van het goede leven,
Vandaag was alweer dag nummer 4 hier in Melbourne, wat tevens mijn laatste volle dag was.
En vandaag stond vooral in het teken van Skydeck 88: het uitkijkplatform op 285 meter hoogte waar ik kaartjes voor had. En dan denken jullie misschien: kaartjes? Maar ja, dat klopt: ik kon er zowel in de ochtend als in de avond een keer in, wat een luxe.
En dat was dus ook het eerste wat ik deed vanochtend. Ik meldde me net na de opening al bij het gebouw om als 1 van de weinigen op dat moment te kunnen genieten van het schitterende uitzicht dat het mij te bieden had.
Wauw wat heb ik daar genoten vandaag zeg, het was heel helder weer vandaag, waardoor je ver kon kijken vandaag. En dat heldere weer levert natuurlijk ook mooiere foto's op.. Als er geen weerkaatsing van het raam op zit.
Het meest bijzondere aan dit gebouw vond ik nog wel het feit dat je ook op een balkon kon staan. Natuurlijk hing er wel een dik soort gaas voor, zodat je niet zo naar beneden kon springen (of vallen). Maar op die plek heb ik denk ik nog wel mijn mooiste foto's van het uitzicht kunnen maken!
Daarna ben ik naar the shrine of remembrance gelopen, dit zat in een heel groot park, wat ook al geen straf was om doorheen te lopen.
Even om uit te leggen: die shrine of remembrance is een monument ter nagedachtenis aan de soldaten die gesneuveld zijn. Het was een heel indrukwekkend gebouw in ieder geval!
Toevallig was er net op dat moment ook een herdenking voor de Griekse gemeenschap. Ik ben er niet zeker van waarom precies, maar ik had wel al ergens gelezen dat Melbourne het grootste hoeveelheid Grieken heeft wonen als buitenlandse stad. Dus op zich niet zo gek dan dat er ook zo'n herdenking is.

Daarna ben ik weer rustig teruggelopen naar mijn hostel en heb heerlijk op het dakterras genoten van de temperatuur (29 graden en volop zon). En ik heb gelukkig ook nog skypen met mijn vriendin, dat was ook heel erg fijn!

Daarna ben ik nog een keer naar de Skydeck 88 gegaan, maar nu mooi getimed met de zonsondergang. En ook nu was het weer schitterend, zei het wel dat meer mensen hetzelfde idee als ik hadden. Maar met die veranderende lucht, en uiteindelijk gewoon de donkere lucht, was het weer genieten geblazen op 285 meter hoogte!
Nu werd foto's maken nog wat lastiger door de reflectie van de beeldschermen binnen etc, maar ik heb in ieder geval genoten van het uizicht!

Daarna heb ik ook nog even op de grond wat mooie foto's kunnen maken van gebouwen, om vervolgens voor de laatste keer naar mijn hostel hier te gaan.

Vanavond dus mijn laatste nachtje slapen hier, morgen ga ik nog een paar kleine dingen doen, maar niet zo heel veel.
Ik heb extreem genoten hier en ik kan niet wachten tot ik in Sydney ben!

Een klein puntje: morgen ga ik om 18:50 (8:50 in Nederland) met de trein naar Sydney, tijdens die reis heb ik geen Wi-Fi, dus morgen zal er geen blog komen.

Ik zal natuurlijk wel meteen wat laten horen als ik in Sydney ben. Ik kom net voor 21:00 Nederlandse tijd daar aan maandag. En gelukkig is mijn hostel tegenover het station, dat scheelt weer gedoe.

Geniet nog even van jullie weekend en succes alvast morgen!


  • 06 Maart 2016 - 20:25

    Nanja:

    Jonathan, wat een leuke verslagen schrijf je! Net alsof we een beetje meekijken over je schouder. De foto's zijn prachtig, ik geniet ervan om ze te bekijken!
    Schitterend, die foto's 's avonds vanaf Skydeck van Melbourne met al die lichtjes. Je moet je ogen wel uitgekeken hebben.
    Goede reis naar Sydney en ik ben nu al weer benieuwd wat je daar allemaal gaat zien. Ik blijf je met veel belangstelling en plezier volgen!

    Alle goeds voor jou en veel liefs,
    Nanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonathan

Actief sinds 23 Feb. 2016
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 5877

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 30 Maart 2016

Mijn kleine reis over de wereld

Landen bezocht: