Good morning Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Buijs - WaarBenJij.nu Good morning Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Buijs - WaarBenJij.nu

Good morning Sydney!

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

07 Maart 2016 | Australië, Sydney

Goedenavond iedereen,

Ik ben veilig in Sydney aangekomen!
Stad nummer 2 alweer, aan de andere kant: hierna zijn er nog 5 te gaan (Bellingham meegerekend).
De trein reis was best prima, in eerste instantie was het bovenste bed waar ik in sliep nog ingeklapt en was dus alleen de onderste open. Dat was in eerste instantie een hele fijne bank, waar ik heel uitgebreid kon zitten.
Verder was er nog een douche en een wc die ik samen met de "berth" (de slaapcoupe) naast me moest delen.
Het personeel was, zoals ze dat tot nu overal zijn, verschrikkelijk aardig. Toen ik om 19:10 al in de trein zat kwam iemand mij alvast uitleggen hoe alles werkte etc en vroeg meteen of ik ook nog ontbijt wilde morgenochtend, dat zat blijkbaar bij de prijs inbegrepen.
Verder kreeg ik een handdoek, wat toiletartikelen en een zakje met wat snacks erbij, je wordt dus goed verzorgd als je hier de nachttrein neemt.
De coupe moest ik delen met een meneer die denk ik al pensioengerechtigd is, om het netjes te zeggen. Deze meneer, Joe, was ontzettend vriendelijk en heeft mij nog de nodige tips gegeven voor Sydney. Sommige van die tips ga ik ook zeker wel opvolgen!
Het uitzicht wat ik had bij had uitrijden van Melbourne was echt weer schitterend. Ik heb het helaas niet goed op de foto kunnen krijgen, maar gewoon het beeld van al die hoge gebouwen in heel Melbourne met hun lichten aan, dat is echt ongelofelijk mooi. Ik ben ook echt wel een beetje verliefd geworden op de stad en op de mensen die hier wonen en werken, zo vriendelijk dat ze allemaal zijn.

Gisteren heb ik in Melbourne niet zo heel veel meer gedaan helaas, de zenuwen hadden om een of andere reden toch nog de overhand en dat betaalde zich uit in misselijkheid etc. Ik ben nog wel even het park bij mijn hostel in geweest en heb daar nog even kunnen zitten, tot ik het koud begon te krijgen. Het was vandaag "maar" 22 graden en het waaide hard. Nou hoorde ik van mijn moeder en broertje dat er vanochtend in Nederland een beetje sneeuw lag, dan mag ik al helemaal niet klagen.

Maar goed: ik ben in Sydney, in een (veel te) luxe hostel met een sauna en een zwembad en weer een heel fijn dakterras. Ik ga me hier wel weer kunnen vermaken de komende 5 dagen.

Maar man.. Wat gaat de tijd toch snel hier. Eerst liep ik als een typische toerist door Melbourne om aan het einde geen navigatie meer nodig te hebben om mijn weg terug te vinden.

Oh en voor degene die het nieuws over die gijzeling en schietpartij hadden gehoord: dat is 40 kilometer van mijn hostel vandaan, dus dat komt niet eens in de buurt, gelukkig.

Bij jullie is het nu avond dus ik zou zeggen: slaap lekker alvast. Of goeiemorgen als jullie het pas in de ochtend lezen.

Ik zal vanavond voor mij weer een blog posten met wat ik vandaag heb gedaan. Ik ben nu namelijk van plan wel wat mijn eerste dag te maken. Waarschijnlijk ga ik vandaag weer de ultieme toerist spelen en de hop on - hop off bus in.

Ik hoop dat alles nog goed gaat met jullie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonathan

Actief sinds 23 Feb. 2016
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 5870

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 30 Maart 2016

Mijn kleine reis over de wereld

Landen bezocht: