Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Buijs - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jonathan Buijs - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

10 Maart 2016 | Australië, Sydney

Goedemiddag Nederland!

Vandaag heb ik mijn mooiste dag tot nu toe beleefd!
Wat heb ik genoten vandaag zeg!

Vanochtend stond de wekker al om 6:15 en om 7:00 stond ik buiten: klaar om opgehaald te worden en naar de blue mountains te gaan!
Zoals we in Nederland ook gewend zijn stond er hier en daar wat file, maar dat ging allemaal redelijk vlot voorbij gelukkig.

De eerste stop was Featherdale park, daar waren krokodillen, pinguins, maar nog veel belangrijker: koala's en kangaroes!!

Ik heb verschrikkelijk veel foto's genomen van die dieren daar en heb dus nog een lastige keuze moeten maken welke ik hier wilde plaatsen. Ik heb zelfs de mogelijkheid gehad om met een koala op de foto te gaan, dat was echt gaaf!

Daarna hadden we nog een korte lunchpauze bij een countryclub, waar het uizicht ook al schitterend was, maar daarna gingen we naar het echte werk: de blue mountains en Scenic world. Je weet serieus niet wat je ziet als je daar aankomt, het is 1 megagroot vallei, met overal bomen, maar het uizicht is echt geweldig!
Ik ben nog samen met een andere Nederlandse jongen een klein beetje rond gaan lopen daar, het is echt heel prachtig!

Daarna gingen we naar Scenic world, waar 3 attracties waren: Een kabelbaan die 200 meter naar beneden ging, en snel ook, een treintje die op 52 graden omhoog/beneden gaat en dan nog een kabelbaan die boven een deel van de vallei langsgaat en die voor een deel een glazen onderkant heeft.
Of te wel: mijn hoogtevrees werd weer goed op de proef gesteld, maar ik heb mij er doorheen geslagen! En het was het meer dan waard, want de uitzichten zijn echt adembenemend! Ik heb weer onwijs genoten vandaag!

Daarna zat ik eerst weer een tijdje vast in de file om vervolgens afgezet te worden bij een ferry die mij, en de rest van de groep, weer naar Sydney zou brengen, naast het Opera House!!

Toen uiteindelijk Sydney Harbour bridge te zien was ben ik mooi even naar buiten gestapt om foto's van zowel de brug, als van het Opera House, te maken!

Morgen ben ik van plan om weer naar het Opera House te lopen en dan ook nog de brug op om vanaf daar nog een mooi te krijgen van het Opera House!

Ik heb er weer veel zin in!!

Geniet van jullie dag weer!

  • 10 Maart 2016 - 12:46

    Oma:

    Je ziet er stralend uit man, wat een mooie foto,s ik ben jaloers op je hoor, je loopt lekker in je shirt en ik moet een dikke jas aan.
    maar het mooie weer komt er aan. liefs opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonathan

Actief sinds 23 Feb. 2016
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 5884

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 30 Maart 2016

Mijn kleine reis over de wereld

Landen bezocht: