Seattle!! En afscheid van Abrielle en Arika - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Jonathan Buijs - WaarBenJij.nu Seattle!! En afscheid van Abrielle en Arika - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Jonathan Buijs - WaarBenJij.nu

Seattle!! En afscheid van Abrielle en Arika

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

23 Maart 2016 | Verenigde Staten, Seattle

Goedemorgen Nederland!

Sorry, ik weet het: ik loop weer achter met mijn blog, het spijt me.
Ik was gisteren nog zo erg aan het nagenieten van de dagen met mijn verre familieleden dat ik niet echt in een mood was om een blog te schrijven. Maar ik zal nu alles weer goed maken door twee blogs meteen te schrijven!

Woensdag, voor mij gisteren, was echt een geweldige dag!
De wekker stond al vroeg, zodat we op tijd de 2 uur durende rit naar Seattle konden maken. Voor het zo ver was zijn we eerst nog even naar hun opa en oma, voor mij tante Kate en oom Bill, geweest om afscheid van hun te nemen. Ik kreeg nog heel lief echte stroopwafels van tante Kate mee, voor het geval ik een keer laat op de avond nog honger zou hebben.
Ik heb toen ook nog even twee lieve foto's van tante Kate en oom Bill kunnen maken, zodat mijn opa en oma die ook weer kunnen zijn. En de rest van de familie ook natuurlijk.

Maar toen gingen we echt weg, wat dus ook meteen weer een afgesloten hoofdstuk van mijn reis betekende: weg uit Everson. Maar een nieuwe stond meteen op het punt te beginnen: Seattle!
De rit ging nog heel snel voor mijn gevoel en we hadden nog redelijk makkelijk parkeerplek gevonden. Dat is het voordeel van locals die er vaker komen: ze weten precies waar ze kunnen parkeren en wat handig is.

Nadat we waren aangekomen zijn we eerst door een klein overdekt winkelcentrum gelopen en besloten toen om met de monorail meer richting het centrum te gaan! Daar zijn we eerst naar de markt bij Pike street geweest. Ik was niet zo geïnteresseerd in de vis die ze hadden, maar mij was al verteld dat er ook een comicbookstore was. Daar heb ik me een klein beetje uitgeleefd en het een en ander gekocht. Moet natuurlijk kunnen als je in Amerika bent.

Na dit uitstapje gingen we weer terug de monorail in, terug richting de Space Needle en het EMP, een museum waar we ook nog in zouden gaan. Maar eerst gingen we eten. En laat er nou net een zaakje in dat winkelcentrum zitten die patat met echte Nederlandse mayonaise had. Daar hebben we Abrielle en ik goed van zitten smullen, Arika ging voor een andere saus.

Maar daarna dus het EMP, een gaaf museum met uiteenlopende tentoonstellingen. Van Hello Kitty naar Jimmy Hendrix en van Indie games naar nirvana. Het was wel heel gaaf om te beleven, aangezien je zelf ook van alles kon uitproberen. Zo kon je al die games zelf spelen en was er ook een ruimte waar je kon drummen, gitaar spelen en je als dj voordoen.

Maar dat was niet alles: er was ook nog een heel gedeelte over de film en tv wereld. En dat was dan weer opgedeeld in 3 delen: sci-fi, fantasy en horror. Bij die eerste waren er ook een aantal dingen van Star wars, wat ik weer gaaf vond om te zien. Bij fantasy was er onder andere van alles van LOTR, een zich steeds herhalend interview met George R.R. Martin en dingen van Narnia.
Het horror gedeelte hebben we amper kunnen zien, want het museum ging blijkbaar dicht haha. Hadden we niet zo goed in de gaten gehouden.

En toen gingen we alweer naar het laatste onderdeel van de dag: de Space Needle. En ondanks het bewolkte weer stelde het uitzicht mij niet teleur! Het was weer ongelooflijk gaaf om te zien!

We hebben op deze dag ook genoeg foto's samen gemaakt die ik zo snel mogelijk ga krijgen! Dan zal ik ze ook zeker delen. Ik hoop zelf morgen, vanavond voor jullie, foto's te kunnen uploaden als ik in New York ben.

Ik heb in ieder geval onwijs genoten met Abrielle en Arika! Ondanks dat het weer niet zo lekker was als de vorige weken, is dit zeker 1 van mijn hoogtepunten van mijn reis. Ik ben dan ook heel blij dat wanneer zij door Europa trekken in september, Yonca en ik ze gaan opzoeken in 1 van die steden!

Goed.. Ik ga nu nog door naar mijn volgende blog schrijven!

Geniet van jullie dag!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonathan

Actief sinds 23 Feb. 2016
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 5879

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 30 Maart 2016

Mijn kleine reis over de wereld

Landen bezocht: